Астрономи виміряли хмару газу, що оточує Чумацький шлях

Американські астрономи з Університету штату Огайо виявили, що протяжність хмари гарячого газу, яке оточує Чумацький шлях, складає сотні тисяч світлових років. Результати дослідження опубліковані в журналі The Astrophysical Journal.

Автори статті працювали на космічному рентгенівському телескопі «Чандра». Раніше з його допомогою вчені встановили, що Чумацький шлях занурений в гало, або газова хмара, що складається переважно з іонів кисню. Ця хмара поглинає рентгенівське випромінювання, що виходить від джерел, розташованих за межами галактики.

За оцінками фахівців, температура гало в різних його ділянках варіює від 100 тисяч до 2,5 мільйонів градусів за шкалою Кельвіна. «Ми знали, що нашу галактику оточує газ, і ми знали його температуру, так що залишалося визначити лише його розміри та масу», - пояснила Аньян Гупта, одна з авторів роботи.

Виходячи з кількості рентгенівського випромінювання, що поглинається хмарою газу, дослідники прийшли до висновку, що його маса перевищує масу Сонця приблизно в 60 мільярдів разів. Вчені відзначають, що, розтягнувшись на сотні тисяч світлових років, гало Чумацького шляху може досягати сусідніх галактик.