НФаУ успішно реалізовує дистанційне навчання

20 вересня 2017 р. на засіданні Центральної методичної ради НФаУ відбулося вручення свідоцтв про підвищення кваліфікації викладачам, які навчалися за програмою «Інформаційні та комунікативні технології дистанційного навчання: Е-тьютор».


Програму «Е-тьютор» розроблено Університетом Анкари та Університетом прикладних наук (м. Цюріх). Ексклюзивне право проводити навчання викладачів ВНЗ України за цією програмою отримав Університет КРОК (м. Київ), з яким був заключений договір про підвищення кваліфікації.

Протягом 10 тижнів викладачі НФаУ опановували теорії електронного навчання, систему управління навчанням Moodle, займалися графічним дизайном, розробкою ефективних наглядних засобів навчання й мультимедійного контенту. По закінченню навчання слухачі курсів виконали випускну роботу «Створення електронного портфоліо дистанційного курсу».

В.о. ректора НФаУ проф. Котвіцька А.А. особисто вручила свідоцтва 50 викладачам університету.

Уперше на засіданні Центральної методичної ради НФаУ відбулася сертифікація дистанційних курсів (навчальний план 226 «Фармація», 1,5 роки навчання, на базі освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст).

Сертифікати на відповідність «Положенню про експертизу дистанційного курсу в НФаУ» отримали 17 кафедр університету, які підготували дистанційні курси:

  • Технологія гомеопатичних лікарських засобів (кафедра Аптечної технології ліків)
  • Сучасні фармацевтичні технології (кафедра промислової фармації)
  • Клінічна фармакологія (кафедра клінічної фармакології та клінічної фармації)
  • Мікробіологічна безпека ЛЗ (кафедра мікробіології, вірусології та імунології)
  • Броматологія (кафедра нутріціології та фармацевтичної броматології)
  • Системний аналіз діяльності фармацевтичних закладів  (кафедра організації та економіки фармації)
  • Фізико-хімічні методи дослідження органічних сполук (кафедра органічної хімії)
  • Психологія спілкування (кафедра педагогіки та психології)
  • Соціальна економіка у фармації (кафедра соціальної фармації)
  • Лікарські препарати спецпризначення (кафедра технології ліків)
  • Методологія і логіка наукових досліджень (кафедра технології ліків)
  • Економіка інноваційної діяльності (кафедра управління та  економіки підприємства)
  • Державна система забезпечення якості лікарських засобів (кафедра управління якістю)
  • Підготовка фармацевтичного представника (кафедра фармакоекономіки)
  • Маркетингові дослідження у фармації (кафедра фармацевтичного маркетингу та менеджменту)
  • Товарознавство в фармацевтичному підприємстві (кафедра фармацевтичного товарознавства)
  • Розробка і валідація методів контролю якості лікарських засобів (кафедра фармацевтичної хімії)
  • Фармакогностичний аналіз нової лікарської рослинної сировини (кафедра хімії природних сполук)

Треба відмітити, що Національний фармацевтичний університет більше 10 років тому приєднався до передових університетів світу і розпочав впровадження дистанційних навчальних технологій. Відповідно до положень наказу Міністерства освіти и науки України «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» від 25 квітня 2013 року №466, дистанційне навчання може реалізовуватись і як окрема форма навчання, і шляхом використання дистанційних технологій для забезпечення навчання в денній, вечірній, заочній формах.

Впровадження дистанційного навчання як окремої форми передбачає вирішення низки завдань з організаційного, кадрового, навчально-методичного, апаратного, програмного, телекомунікаційного, інформаційного та матеріально-технічного забезпечення. Визначальним з усіх зазначених завдань є підготовка кадрів, а саме стовідсоткове підвищення кваліфікації викладачів, які будуть безпосередньо задіяні у навчанні дистанційних студентів. У зв’язку з цим кожного року викладачі НФаУ підвищують власну кваліфікацію за програмою «Технології розроблення дистанційних курсів», вдосконалюють досвід з створення навчальних відеофільмів, відеозаписів практичних, лабораторних занять та вебінарів, що має істотно підвищити продуктивність та якість навчання студентів.

Для якісного навчання фармацевтів близько 200 викладачів університету попередньо пройшли спеціальну підготовку на базі Національного технічного університету. Учасниками проекту дистанційної освіти стало близько 60 студентів Національного фармацевтичного університету. Перші 34 випускники — магістри — у 2017 році успішно захистили дипломи.

Головною перевагою такої форми навчання для студентів стали індивідуальний підхід та постійний контакт студента з викладачем на протязі усього періоду навчання (за допомогою форуму, чату, електронної пошти, скайпу, по телефону). Саме в цьому полягають принципові відмінності дистанційного навчання: студент не залишається один на один з «гранітом науки», він завжди під «крилом» університету, нехай і віртуальним.


Поділіться з друзями:   

Останні новини