Інтерактивна лекція – новинка кафедри фармакології та медичної рецептури ЗДМУ

На кафедрі фармакології та медичної рецептури ЗДМУ сміливо опановують новітні технології.


Сьогодні вперше інтерактивну лекцію на тему  «Фармакологія наркотичних і  ненаркотичних анальгетиків і протизапальних засобів» з використанням інтерактивної системи SMART прочитав студентам третього курсу I медичного факультету завідувач кафедри, доктор біологічних наук, професор Ігор Бєленічев, - інформує прес-служба університету.

Ігор Федорович вийшов з аудиторії по закінченні у піднесеному настрої, як це завжди буває у лектора, коли кілька годин він перебуває зі слухачами на одній хвилі, відчуває, що цікавий їм і спільна праця наповнює мізки студентів потрібною інформацією. Захопила лекція і студентів, із двох груп присутніх жоден не «сачкував»!

«Зараз у педагогіці вищої школи широко впроваджується новий напрям  – інтерактивні заняття, інтерактивні лекції, -  коментує професор,  - і це прекрасний крок до якіснішого освітнього процесу. Такі лекції  діляться на кілька підвидів, залежно від їх очікуваного ефекту і від того, що лектор хоче отримати в результаті. Є структурні лекції, тобто, в процесі начитування матеріалу студенти мають можливість структурно зобразити, наприклад, рецептор, механізм його дії, описати препарат, котрий побачить вся аудиторія. Іще  є лекція – дискусія. У нас же  наразі була лекція з миттєвим бліц – контролем. Це працювало так. У структуру слайду лекції були вміщені ситуаційні задачі з варіантами відповідей. Тут прислужилися  тести  з бази «Крок 1» з фармакології. Під час подання  теми  «Фармакологія наркотичних і ненаркотичних анальгетиків і протизапальних засобів»  після кожного певного блоку  інформації  через слайди пропонувалася конкретна  задача. Кожен студент, отримавши пульт  системи SMART і попередньо зареєструвавшись під своїм прізвищем, мав «увімкнути мізки» і  натискати кнопку, яка відповідала варіанту правильної, на його думку, відповіді».

Прикметно, що мудра система дозволяє одразу на пульті побачити, чи вірною є відповідь, для аудиторії ж у вигляді діаграми висвічується відсоток варіантів відповідей, відтак іншим кольором – правильна.

Професор Ігор Бєленічев вважає, що використання цієї системи спонукає студента досконаліше й поглиблено опанувати матеріал , адже вмикається моторна і зорова пам’ять, окрім того, бліц – опитування дозволяє  мобілізувати ті фрагменти пам’яті, які можливо, підсвідомо закладалися в момент написання або читання.

Не менш  важливим є позитивний момент для лектора. «Адже, - зазначає Ігор Федорович, -  ми миттєво оцінюємо коефіцієнт корисної дії лекції – наскільки правильно і дохідливо подаємо матеріал. Навіч слабкі місця викладу не лише цього конкретного матеріалу, а, оскільки фармакологія ґрунтується на знаннях інших фундаментальних  дисциплін – фізіології, біохімії, патофізіології, анатомії, одразу  можна побачити освітні упущення по кафедрах, де студенти вивчали ці предмети на попередніх курсах. Іще одне. Такий формат дозволяє яскраво відчути зворотний зв’язок з аудиторією, що вельми проблематичним є при звичному форматі лекції. Ми  поставили студентам запитання щодо якісного засвоєння матеріалу, і,оскільки тестування головним чином анонімне, вони не боялися сказати, що  не засвоїли, де не зрозуміли викладача. Відповідали відверто,  ми бачили, як  аудиторія реагує і наскільки продуктивно опанувала тему. Зворотний зв’язок важко переоцінити,  адже лектор має знати, чи зрозуміли слухачі схеми,  швидко або повільно викладається матеріал, на якому аспекті слід зупинитися детально.

Отже, перший досвід інтерактивного спілкування зі студентами ми отримали, вважаю його вдалим. Будемо його активно впроваджувати в подальшому. Велика подяка ректорату за можливість опановувати нові інтерактивні технології,  допомогу на шляху їх упровадження. На кафедрі з інтересом поставилися до новинки. Технічне забезпечення  здійснив  старший викладач Артем Єгоров, який  відлагодив, зокрема, інтеграцію ситуаційних завдань у форматі презентації».

Коментуючи результати інтерактивної лекції на кафедрі фармакології та медичної рецептури, проректор з науково – педагогічної та навчальної  роботи ЗДМУ доцент Світлана Моргунцова,  відзначила високий рівень підготовки та подання матеріалу лектором, вправне володіння новою для кафедри технологією, високу активність та зацікавленість темою студентами, яку переважна більшість з них добре засвоїла. «Отже, - констатує Світлана Андріївна, - інтерактивні лекції широко впроваджуватимуться й на інших кафедрах, для цього в ЗДМУ,Університетській клініці є необхідна апаратура й бажання викладачів».


Поділіться з друзями:   

Останні новини