Ціогоріч в Україні повинен запрацювати освітній омбудсмен, - Лілія Гриневич

Цього року повинен запрацювати такий інститут. Які обов'язки омбудсмена, хто на цю посаду може претендувати. Лише в ВНЗ кількість незаконних дисциплінарних покарань студентів, за даними УАС сягнула 14722 тисячі випадків.


"Освітній омбудсмен є людиною, яка повинна захищати права всіх учасників освітнього процесу. Найважливіше – знайти висококваліфікованого спеціаліста на цю посаду. Було б дуже добре, щоб ця людина мала юридичну освіту. Бо тут йдеться про захист прав", - зазначила Міністр освіти та науки України Лілія Гриневич в інтерв'ю "Прямому".

"Закон, крім того, від неї вимагає п’ять років роботи в навчальному закладі. І це означає, що освітнього омбудсмена треба шукати у середовищі людей з юридичною освітою, які також мають досвід педагогічної роботи. Кількість таких людей надзвичайно невелика. Поки що кандидатів не задовольняє або рівень зарплати, бо часто з них хтось ще працює в юридичних фірмах. Тому, як завжди, найголовніша проблема завжди у нас – кадри. Тому ми зараз шукаємо. Якщо, наприклад, хтось, прочитавши цей матеріал, захоче зголоситися – зголосіться, будь ласка – ми шукаємо людину, яка потім буде віддана цій позиції. Омбудсмен матиме свій власний офіс з 15 підпорядкованих йому співробітників, також він матиме доступ до потужностей МОН та Державної служби якості освіти", - наголосила міністр.

"У нас сьогодні є серйозна децентралізація повноважень влади. І, наприклад, в школах – там, де місцева влада уважніше ставиться до питань освіти, там школи краще забезпечені. І може бути так, що місцева влада недбало ставиться до питань освіти. І для того, щоб уникнути таких драматичних різниць в якості освіти, це повинен моніторити також освітній омбудсмен. Чим в такому разі може допомогти освітній омбудсмен? Він може звернутися, наприклад, до Державної служби якості освіти, яка може провести перевірку за зверненням омбудсмена в тому чи іншому навчальному закладі, та з’ясувати справедливість цієї ситуації. До речі, і зараз скаржники звертаються і без освітнього омбудсмена, і такі перевірки проводяться. Питання в тому, що освітній омбудсмен має бути також речником виявлення цих всіх проблем, винесення їх у публічний простір. І це буде запобігати повторенню таких випадків порушень прав учасників освітнього процесу", - вважає Лілія Гриневич.


Поділіться з друзями:   

Останні новини


Новини партнерів:

загрузка...
Loading...