Для громадського обговорення розміщено новий проект Положення про акредитацію освітніх програм

Нові підходи до оцінювання та усунення монополії держави – такі ключові зміни пропонуються в проекті Положення про акредитацію освітніх програм.


Документ був розроблений Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти та розміщений для громадського обговорення на сайті МОН сьогодні, 12 квітня 2019 року, - інформує прес-служба Міносвіти.

Пропозиції, зауваження та запитання можна надсилати 5 травня 2019 року на електронну адресу: mruga@mon.gov.ua

Нове Положення розроблене відповідно до Закону «Про вищу освіту» 2014 року, в якому було закладено абсолютно іншу філософію оцінювання та забезпечення якості вищої освіти.

Зокрема, планується усунути монополію держави на акредитацію освітніх програм. Натомість передбачається створення конкурентної професійної мережі, що працює за єдиними високими правилами та стандартами і складається з:

  • Нацагентства із забезпечення якості вищої освіти;
  • незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти, акредитованих Нацагентством;
  • іноземних акредитаційних агенцій та агентств забезпечення якості вищої освіти з належною репутацією, визнаних Україною.

Нова модель акредитації має стати одним з головних інструментів впливу на якість вищої освіти в Україні. Тому проект документа закріплює перехід від акредитації як інструмента державного регулювання до акредитації як інструмента зовнішнього забезпечення якості освіти. Це дозволить:

  • оптимально розподіляти державні та приватні кошти в освіті;
  • стимулювати виші впроваджувати якісні та конкурентоспроможні освітні програми;
  • краще орієнтуватися під час вибору закладу освіти вступникам;
  • оптимізувати мережу закладів освіти;
  • покращувати імідж закладів та їх привабливість для вітчизняних та іноземних студентів тощо.

Ще одна важлива зміна – абсолютно інші підходи до оцінювання освітніх програм. Замість традиційних кількісних пропонуються складні якісні параметри, а замість механічного оцінювання виконання певних показників – різнобічна оцінка поліпшення і розвитку освітньої програми та університету за 9 групами критеріїв. Тобто на зміну застарілим комплексним контрольним роботам та кваліфікаційним завданням (ККР і ККЗ) прийдуть критерії, наближені до Європейських стандартів і рекомендацій із забезпечення якості у вищій освіті. Вони будуть поділені на такі групи:

  1. Проектування та цілі освітньої програми
  2. Структура та зміст освітньої програми
  3. Доступ до освітньої програми та визнання результатів навчання
  4. Навчання і викладання на освітній програмі
  5. Контрольні заходи, оцінювання здобувачів та академічна доброчесність
  6. Людські ресурси
  7. Освітнє середовище та матеріальні ресурси
  8. Забезпечення якості освітньої програми
  9. Прозорість та публічність

«Ми ставимо собі за мету дебюрократизувати процес акредитації, убезпечити його від неформальних стосунків, зробити загальнозрозумілим, якомога більш дружнім і зручним для закладів вищої освіти, відмовитися від будь-яких паперових документів. Окрім того, це буде ще один крок для розвитку автономії ЗВО, усвідомлення їхньої унікальності. Ми відмовляємося від таких заходів контролю як ККР і ККЗ, оскільки вони не відповідають сучасним практикам оцінювання знань. Натомість будуть впроваджені процедури, суголосні із сучасними західними підходами», – пояснив очільник Нацагентства Сергій Квіт.


Поділіться з друзями:   

Останні новини