У Запорізькому державному медичному університеті успішно завершено державні іспити

Випускники  Запорізького державного  медичного університету завершили складати єдиний державний кваліфікаційний іспит, що цього року впроваджено у вищих медичних закладах освіти.


Варто зазначити, що це випробування стало непростим не лише для студентів, іспит на відповідність сучасному закладу вищої  медичної освіти складав увесь колектив університету – ректорат, деканати медичних факультетів, випускаючі кафедри, професорсько-викладацький склад.  Вчена рада ЗДМУ заздалегідь розробила та затвердила ряд заходів для підвищення якості атестації випускників. Так, обов’язковим компонентом атестації стали ОСКІ – об’єктивний структурований клінічний іспит в умовах, наближених до реальної практики. Студентів до цього випробування всебічно готували, тому новий формат іспитів для жодного з них не став несподіванкою.

Коментує перебіг іспитів голова Державної  екзаменаційної комісії, завідувач кафедри мультимодальної діагностики та пропедевтики  ЗДМУ, доктор медичних наук, професор Віталій Сиволап:

«Проект державного  єдиного стандартизованого клінічного  іспиту пілотний, цьогоріч він вперше втілюється в життя.  З огляду на досвід практично орієнтованих іспитів, які студенти ЗДМУ складали у попередні роки,  ми поєднали добре відпрацьовану практику, коли студент спілкується з реальним пацієнтом, з вимогами сучасного стандартизованого іспиту.  Розроблено положення і процедуру проведення атестації випускників в форматі об’єктивного структурованого клінічного іспиту Вважаю це унікальним поєднанням, адже наші випускники  завтра лікуватимуть реальних, а не віртуальних людей.

Екзамен дуже інтенсивний, ми розбили його на дві частини. Перша виконувалася в міжкафедральному  тренінговому центрі, де студенти відпрацьовували дві практично орієнтовані станції – допомога при невідкладних станах та реєстрація електрокардіограм. Роль статистів при цьому виконували студенти 2 курсу, які проходили практику на кафедрі мультимодальної діагностики та пропедевтики. Десять груп студентів із   екзаменаційними завданнями справилися за дві години.

Добре облаштували станції для складання іспиту й на інших клінічних базах ЗДМУ – в обласній клінічній лікарні, пологовому будинку № 9, міській дитячій багатопрофільній лікарні №5, де випускники складали  внутрішні хвороби, професійні хвороби, хірургічні хвороби з дитячою хірургією, акушерство і гінекологію, дитячі хвороби з дитячими інфекційними хворобами.

Суть іспиту полягає в тому, що всі без винятку студенти проходять стандартизовані тестові завдання за змістом і часом виконання маніпуляцій. Діяти інтенсивно, мислити чітко, бути готовим представити свої знання з конкретного питання за 10 хвилин. Такої креативності ми навчаємо наших студентів, це риси сучасного лікаря. Якщо він добре навчався і готував себе до нелегкої професії, це випробування не є чимсь надзвичайним.  Слід відзначити, що усі етапи іспиту пройшли організовано, на високому рівні. В лікувальних закладах ми знаходили цілковите взаєморозуміння, всі етапи чітко відпрацьовано, у відділеннях студентів зустрічали дуже доброзичливо. Поруч з ними постійно були викладачі, тому кафедрам можна поставити тверду п’ятірку за іспит за п’ятибальною шкалою».

На базі обласної клінічної лікарні випускники демонстрували свої знання з таких дисциплін, як внутрішні хвороби з інфекційними і фтизіатрією, хірургічні – з дитячою хірургією і травматологією. Розпочинався іспит  у трьох терапевтичних і двох хірургічних відділеннях, де студенти у присутності викладача працювали біля ліжка хворого. Ця станція потребувала від майбутнього лікаря максимальної зосередженості, уміння спілкуватися з пацієнтом, адже упродовж десяти хвилин слід було оглянути хворого, розпитати про скарги, зібрати анамнез, поставити діагноз і призначити лікування.

Далі за маршрутним листом студенти переходили до наступних трьох станцій – у комп’ютерний клас,  де належало відповісти на тестові запитання щодо діагностики різних захворювань, лікування, трактування  лабораторних, інструментальних досліджень тощо. Таке «тренування» мізків позитивно налаштовувало на наступні випробування, станцію №2 – співбесіду з членами екзаменаційної комісії цього комплексу, професорами та доцентами випускаючих  кафедр – внутрішніх хвороб № 1, 2, 3, госпітальної хірургії, факультетської хірургії, інших. Екзаменатори -професори ЗДМУ Вадим Візір, Віктор Сиволап, Сергій Доценко, Андрій Никоненко, Володимир Клименко та інші відомі вчені, у яких навчалося не одне покоління випускників університету, проте побачити таке сузір’я одночасно на одному іспиті випало саме нинішнім. Але молодь не виглядала розгубленою, і декан першого медичного факультету доцент Володимир Компанієць, який  від початку до закінчення іспитів вболівав за своїх вихованців, відзначив їхню впевненість, а також злагодженість і чіткість процесу- іспит тривав саме так, як був заздалегідь розроблений теоретично і розписаний по хвилинах. Динамічно працювали студенти і на станції №7, де мали підтвердити ряд практичних навичок – хірургічних маніпуляцій, визначення групи крові тощо.

А ось враження студентів, які успішно «пройшлися» всіма станціями другого комплексу:

Данило Трубка: « Оскільки я  два роки працюю на «швидкій», спілкуватися з пацієнтами  навчився, тому не відчув напруги на цій станції. Іспит драйвовий, десять хвилин - і лунає сигнал, це змушує швидко думати! Маю велике бажання займатися абдомінальною хірургією, уже зробив на цьому шляху перші кроки – кілька разів асистував професору Володимиру Микитовичу Клименку, вважаю це великою удачею, хочу й далі вчитися у нього».

Валерія Холміна: «Спершу відчувала деяку невпевненість, радше від хвилювання. А коли згадуєш, що все це ми вивчали, то дієш сміливіше. У відділенні гастроентерології я оглядала привітну спокійну  пацієнтку, вона була налаштована на контакт, я провела пальпацію, перкусію печінки, поставила діагноз, диференціювала з іншими захворюваннями, запропонувала шляхи лікування. Усна співбесіда також пройшла доброзичливо, загалом я справилася».

За таким же алгоритмом відбувався третій комплекс іспиту, на базі міської дитячої багатопрофільної лікарні №5 та пологового будинку №9, де випускники складали акушерство та гінекологію й дитячі хвороби з дитячими інфекційними хворобами та фтизіатрією. Майбутні педіатри складали  хірургічні та дитячі хвороби. Екзаменаторами виступали професори та доценти кафедр пропедевтики дитячих хвороб, дитячої хірургії та анестезіології, факультетської педіатрії, госпітальної педіатрії, дитячих інфекційних хвороб, акушерства та гінекології. Спершу студенти працювали біля ліжка хворого з реальними пацієнтами дитячого віку, потім у відділеннях патології вагітності, гінекологічному, пологовому й післяпологовому.

«Особливістю іспиту є те, що в палати на курацію заходить одночасно група студентів з десяти осіб, з ними десять викладачів, - зазначив завідувач кафедри акушерства й гінекології, професор Юрій Круть. – Упродовж десяти хвилин вони виконують завдання, його оцінюють викладачі й група  відправляється на комп’ютерне тестування, а сюди заходить інша група. Графік суворий, діяли чітко, загалом перед нами пройшло десять груп, це 113 студентів, досить швидко й динамічно.

Наша кафедра, наприклад, на екзамені представлена вся, працює три професори, п’ять доцентів, асистенти, викладачі. Це досить цікавий пілотний проект,  на мій погляд, його позитивний досвід треба впроваджувати, з урахуванням всіх зауважень. Адже студенти, які закінчать університет в 2022 році, отримуватимуть диплом магістра, при цьому вони складатимуть ЄСКІ  в обов’язковому порядку, і до цього часу такий іспит ми маємо проводити бездоганно, як це передбачено міжнародними стандартами, якими послуговується увесь світ».

Таким чином, ЗДМУ успішно  пройшов і цей екзаменаційний етап у новому форматі, взявши позитивний досвід на майбутнє.


Поділіться з друзями:   

Останні новини


Новини партнерів:

загрузка...
Loading...