Міністерство спростовує «гарячі» неперевірені факти від «Опори»

МОНмолодьспорту не погоджується з наведеними учора фактами ГО ОПОРА


Процес зарахування на навчання до вищих навчальних закладів – завершальний і відповідальний етап загальнодержавної програми відбору на навчання найбільш здібної молоді, змагання вступників за виборювання звання студента. Здавалося б, що все зроблено для відкритого, прозорого проходження цього процесу – незалежне тестування, оновлення електронної системи «Конкурс», забезпечення роботи у Міністерстві оперативного штабу та консультаційного телефону, що дозволяє оперативно реагувати на заяви та звернення громадян, пов`язані з вступом до вищих навчальних закладів, залучення до спостереження громадських організацій тощо. Перед початком і в період вступної кампанії працівниками Міністерства проведено широку роз`яснювальну роботу через засоби масової інформації щодо особливостей цьогорічного вступу, прав і обов`язків абітурієнтів тощо. Про надзвичайно напружену щоденну, щогодинну роботу працівників «штабу кампанії» – Міністерства освіти і науки, молоді та спорту – від Міністра до провідного спеціаліста, свідчать понад півтора десятка інструктивних листів-роз’яснень Міністра щодо гострих проблем вступної кампанії, численні оперативні втручання чергових «гарячої лінії» у розв’язання болючих питань вступників, адже кожен абітурієнт – це особистість, права якої не можуть бути порушені.

І все ж таки, незважаючи на всі ці зусилля, в окремих публікаціях ЗМІ поширюються неправдиві відомості про, начебто, масові порушення Умов прийому до вищих навчальних закладів, непрозорість і закритість для абітурієнтів та громадськості цьогорічної вступної кампанії, «таємниць» держзамовлення тощо. Зокрема, про це йдеться у публікації «Каламуть і підводні течії вступної кампанії від Табачника» в інтернет-виданні «УНІАН»  3 серпня 2011 року на основі висновків Громадянської мережі «Опора».

Хотілося б зауважити, що Громадською мережею «Опора» вже не один рік здійснює моніторинг вступної кампанії в Україні і Міністерство оперативно реагує на всі запити і будь-яку інформацію Громадської мережі щодо окремих порушень з боку приймальних комісій. Як результат – оперативне втручання і усунення виявлених порушень.

Водночас, як встановила перевірка Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, інформація «Опори» про відсутність на 1 серпня 2011 року оприлюднення результатів вступних екзаменів, наведена у згаданій публікації, не відповідає дійсності.

Не підтвердилася інформація щодо визначення Харківським національним економічним університетом «економічної теорії» як профільного предмету, а також інформація щодо оприлюднення Національним авіаційним університетом списку рекомендованих до зарахування лише в алфавітному порядку.

Стосовно проходження вступної кампанії 2011 року, то попередні дані, які надходять від вищих навчальних закладів, оцінки експертів, свідчать, що цей процес  проходить у «штатному режимі» і є всі підстави прогнозувати, що його буде завершено успішно.

Попри всю необ’єктивну критику стосовно проведення експерименту «Електронний вступ 2011», він, як первинний етап, теж відбувся успішно. Понад 10 відсотків абітурієнтів скористалися сервісом електронного вступу. Загалом подано майже 150 тисяч заяв. Більше 65 тисяч електронних заяв від вступників подано до вищих навчальних закладів інших міст, що безумовно призвело до економії значних коштів родин абітурієнтів. Тому, критика системи «Електронний вступ 2011», про яку йде мова у згадані статті є невиправданою.

Вважаємо, що публікація у ЗМІ неперевіреної, а подекуди, і неправдивої інформації щодо так званих «масових порушень» в ході вступної кампанії 2011 року ніяким чином не може бути спрямована на допомогу абітурієнтам пережити такий важливий етап у житті та відповідальну подію для їх батьків як вступ на навчання до університету. Вступна кампанія – одне з наймасовіших суспільних явиш і створення зайвого ажіотажу шляхом публікації «гарячих» неперевірених фактів тут недоречно.


Поділіться з друзями:   

Останні новини