Студенти ЛНУ зможуть отримувати сертифікати Cambridge Language Assessment

Соціально-економічні й політичні зрушення в українському суспільстві на тлі глобалізаційних викликів часу визначають необхідність вчасної модернізації системи вищої освіти.


Євроінтеграційні прагнення України зумовлюють необхідність глибинного реформування національної освітньої системи задля її ідентифікації у європейському просторі.  З огляду на це стратегічною метою є підготовка конкурентоспроможного фахівця та розширення спектра його професійних компетенцій, а це, своєю чергою,  передбачає академічну мобільність студентства задля розширення можливостей навчання або підвищення освітнього рівня в різних європейських ВНЗ, передає прес-служба вишу.

А відтак, потреба вивчення іноземних мов набуває особливої гостроти й актуальності. Іноземна мова служить своєрідним містком між культурами різних народів і робить можливим обмін духовними цінностями. Без іноземної мови неможливі економічні, політичні та культурні відносини між країнами.

Англійська мова є найбільш поширеним засобом спілкування в країнах Європейського Союзу. Тож цілком очевидно, що у Львівському національному  університеті імені Івана Франка вектор розвитку навчального процесу націлений саме на якісну підготовку фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів, що базується на принципах забезпечення високої якості викладання іноземних мов,  надання додаткових можливостей для студентів і викладачів, мотиваційному стимулюванні до вивчення мов інших народів як необхідної умови для інтеграції у європейський та світовий освітній простір.

З ініціативи Ректора Львівського національного університету імені Івана Франка, професора Володимира Мельника було створено комісію з підготовки Концепції викладання іноземних мов за професійним спрямуванням, основаної на рівневому принципі викладання іноземних мов (від А1 до С2). Практичною метою впровадження нової Концепціїє розвиток і вдосконалення міжкультурної комунікативної компетенції студентів, що в кінцевому результаті підтверджуватиметься успішним складанням кваліфікаційного іспиту.

«В Університеті завжди було поважне ставлення до вивчення іноземних мов, а з огляду на євроінтеграційні процеси в Україні зараз воно набуло ще й політико-соціальних вимірів. Тому ця програма, яка народилася на факультеті іноземних мов про обов’язкове вивчення іноземної мови і досягнення рівня В2, я вважаю до певної міри випередила час. І ті зусилля, яких доклали декан факультету іноземних мов Володимир Сулим та його колеги, і ця ідея набули предметних форм реалізації», - зазначив у коментарі Ректор Університету, професор Володимир Мельник.

«Нова концепція вивчення мов передбачає відомі загальноєвропейські принципи дидактики і методики вивчення іноземних мов, коли мову вивчають на основі комунікативних компетенцій, які дають можливість людині  якомога швидше перейти від мислення рідною мовою до мислення іноземною», - пояснює декан факультету іноземних мов  Володимир Сулим.

Аби студенти Львівського університету були конкурентоспроможними поруч із випускниками іноземних вишів, в Університеті створено всі умови, щоб молоді люди, які тут навчаються, могли  якнайефективніше використати свій потенціал.

Про дієві кроки впровадження нової Концепції викладання іноземних мов йшлося під час робочої зустрічі Ректора Університету, професора Володимира Мельника з деканом факультету іноземних мов Володимиром Сулимом і директором Агенції іноземних мов «Руна» Наталією Дячук.

Звертаючись до Ректора, Наталія Орестівна зазначила, що Агенція іноземних мов «Руна» є сертифікованим екзаменаційним центром ESOL Кембриджського університету, і радо відгукнулася на пропозицію взяти на себе консультативну, навчальну й організаційну відповідальність за те, щоби на належному рівні забезпечити Університет навчальними матеріалами та провести необхідні  тренінги, що є важливою передумовою для впровадження Концепції. «Ми робимо все можливе, аби студенти Львівського університету навчалися згідно з  міжнародними стандартами, щоби вони були абсолютно готовими до викликів, які ставить сучасне життя», - запевнила Наталія Дячук.

«Вчена  рада нашого Університету у квітні 2015 року  одноголосно схвалила нову Концепцію вивчення іноземних мов, проголосувавши за запровадження нових принципів викладання. І тоді, звичайно, виникло запитання: що потрібно змінювати? Як зробити так, щоби входження випускників Львівського університету в європейський простір  було швидким й успішним? Без вивчення іноземних мов, а тепер головно без англійської мови як «lingua franca»такий поступ уперед не може бути успішним», - вважає Володимир Сулим. Володимир Трохимович переконаний, що «маючи таке геополітичне розташування, ми повинні відкривати себе зовнішньому  світові, для чого й потрібне володіння іноземними мовами. Саме з цією метою ми й осучаснюємо моделі їх викладання».

Декан факультету іноземних мов наголосив, що рівень викладачів іноземних мов Львівського університету є настільки високий, що кожен із них без якихось додаткових студій  може викладати іноземну мову на основі підручників і посібників Кембриджського університету. У цьому процесі важливу роль відіграватиме ще й бажання студентів досягти якомога вищого рівня володіння мовою, як інструментарієм мислення і комунікації у ділянці свого фаху.

З цією метою 16 червня 2015 року в Університеті відбувся навчально-методичний семінар викладачів та зацікавлених студентів у форматі тренінгу за участю експертів і представників сертифікаційних центрів для ознайомлення слухачів із системою іспитів Cambridge English Language Assessment. Фахівці відповідних професійних галузей  обговорили цілу низку можливостей  підготовки до таких іспитів як студентів, так і викладачів. За результатами тестувань усі викладачі успішно склали цей кваліфікаційний іспит і тепер працюють над новою моделлю викладання іноземних мов, що передбачає відхід від загальних класичних європейських усталених принципів та переходу до новітніх методик і дидактик викладання. «Потрібно, аби викладачі модернізували та європеїзували свої методи викладання іноземної мови. Йдеться про створення такого формату засвоєння належної кількості лексичних одиниць, граматичного матеріалу,  який подається в комплексі на основі краєзнавчої інформації, що в голові студента сформувало б цю модель, яка називається «володіння іноземною мовою на певному рівні». А далі, після завершення двох курсів навчання, студент мав би зосереджуватися на обраних професійних напрямах», - пояснює Володимир Сулим.

У процесі підготовки до запровадження нової Концепції вивчення іноземних мов на гуманітарних і природничих факультетах, факультет іноземних мов у співпраці з Агенцією іноземних мов Наталії Дячук «Руна» випрацювали програму, яка передбачає дворічне навчання студента за модерними методиками Кембриджського університету, по завершенні якого студенти матимуть можливість складати міжнародний іспит Cambridge English, успішні результати якого дадуть змогу отримати міжнародно-визнаний сертифікат на підтвердження рівня володіння іноземною мовою, який дійсний протягом усього життя і визнається у 13 000 великих успішних компаніях і провідних установах усього світу. Зазначимо, що результати тесту TOEFL, до прикладу, чинні протягом двох років від дня складання іспиту, а результати тесту IELTS – упродовж року.

Таку систему навчання та проведення іспитів зі знання іноземної мови в Університеті планують запровадити вже з вересня цього року. Тож поруч із дипломами про вищу освіту Львівського національного університету імені Івана Франка та DiplomaSupplementвипускники зможуть отримати один із найбажаніших документів – сертифікат Cambridge Language Assessment, який відкриває можливості молодим людям обирати найкраще й у майбутньому мати переваги при працевлаштуванні і в Україні, і в Європі та США.


Поділіться з друзями:   

Останні новини