Сергій Квіт: Перевагою законопроекту «Про освіту» є запровадження інституту громадсько-державного управління
Важливою перевагою законопроекту, на думку Міністра, є запровадження інституту громадсько-державного управління та державно-приватного партнерства.
На цьому наголосив Міністр освіти і науки Сергій Квіт під час обговорення законопроекту на розширеному засіданні Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти.
Проект закону містить чіткі механізми залучення громадськості до участі у реалізації освітнього процесу. Зокрема, вперше на законодавчому рівні передбачається можливість створення батьківських комітетів як органів громадського нагляду у дошкільних, позашкільних і загальноосвітніх закладах. Батьківські комітети можуть оцінювати роботу керівника і діяльність закладу освіти, а також брати участь у визначені стратегії розвитку закладу, контролювати виконання кошторису, сприяти залученню додаткових джерел фінансування. До цих повноважень додаються ще сім для об’єднань батьківських комітетів, які є одним із суб’єктів громадського нагляду у сфері освіти. Окрім громадського нагляду, законопроект містить конкретні механізми громадського управління. Так, до складу конкурсної комісії з обрання директора школи, будуть входити представники педагогічного колективу та громадського об’єднання батьків.
Сергій Квіт також зазначив, що проект закону передбачає запровадження нової структури рівнів освіти, узгоджених з європейськими підходами. Серед складників та рівнів освіти Міністр виділив дошкільну освіту, повну загальну середню освіту, позашкільну, професійну, вищу освіту, освіту дорослих. У системі формальної освіти проектом передбачено такі рівні освіти – дошкільна, початкова, базова середня, профільна середня освіта, перший базовий рівень професійної освіти, другий вищий рівень професійної освіти, початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти, перший бакалаврський рівень вищої освіти, другий магістерський рівень вищої освіти, третій освітньо-науковий рівень вищої освіти (PhD), науковий рівень вищої освіти.