Неправильно побудована система освіти зіграла свою роль у початку драматичних подій на Сході та в Криму, - Лілія Гриневич

Зараз у питаннях інтеграції непідконтрольних територій та молоді, яка там живе, у нас є тактичні та стратегічні виклики.


Нова система середньої освіти, побудована на нових цінностях та розвитку ключових компетентностей, зокрема громадянської, - це стратегічний напрямок реформ, що має вберегти нас від подібних конфліктів у майбутньому.

Про це зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час дискусії “невійськові засоби розбудови миру: соціальний діалог, культура та освіта” в рамках міжнародної конференції  “Шлях до миру: людський вимір”, - передає прес-служба Міносвіти.

“Неправильно побудована система освіти зіграла свою роль у початку драматичних подій на Сході та в Криму. Ми не мали єдиної системи виховання та формування українського громадянина, яка б ґрунтувалася на спільних цінностях. У нас часто із зовсім різних ідеологічних підходів викладалися предмети, наприклад, історія України, які мають  формувати цю дуже важливу для кожної сучасної людини громадянську компетентність”, - розповіла Лілія Гриневич.

Міністр наголосила, що система середньої освіти має об’єднувати суспільство, адже вона має дуже серйозний вплив на дітей саме у період формування їхніх цінностей та ставлень, які стають визначальними на подальшому життєвому шляху.

У рамках конференції в обговоренні також взяли участь Георгій Тука, заступник Міністра з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України, Джованна Барберіс, Голова Представництва ЮНІСЕФ в Україні, Катерина Тейлор, арт-менеджер, експерт з питань сучасного мистецтва, Любов Якимчук, поетка, сценаристка, журналістка та Дар'я Кольцова, художниця, перформер, куратор.

Георгій Тука зазначив, що для успішної реінтеграції непідконтрольних територій України ми повинні більше уваги приділяти речам, які нас об’єднують, створювати нові, глибші соціальні зв’язки між громадянами нашої держави.

“Міністерство освіти і науки зробило дуже багато, щоб не розривалася ця пуповина між вільною Україною та непідконтрольними територіями. Саме освіта, це дуже важливий елемент для подальшого збереження зв'язків із окупованими та непідконтрольними територіями”, - зазначив заступник Міністра з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб.

У свою чергу Лілія Гриневич наголосила, що зараз МОН активно працює з дітьми та молоддю з непідконтрольних територій.

Зараз діти внутрішньо переміщених осіб приймаються на навчання до  дитсадків та шкіл без документів, без довідок – максимально просто та без зайвих перешкод.

За оперативною інформацією місцевих органів управління освітою станом на 1 грудня  до загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів України зараховано 62 тис 135 дітей, з них до дошкільних навчальних закладів –  16 тис. 398 дітей, до загальноосвітніх навчальних закладів  – 45 тис. 737 учнів.

Однак, частина свідомих та патріотичних громадян з об’єктивних причин не змогла виїхати з цих територій.

“Наш обов’язок – виривати дітей з того руйнівного середовища війни, яку існує на непідконтрольних територіях. Для них ми створили можливості здобувати освіту за дистанційною або екстернатною формами навчання. На сайті МОН у розділі «Для жителів Криму і Донбасу» оприлюднено перелік шкіл для зарахування на екстернатну або дистанційну форму навчання. Процедура подачі документів максимально спрощена – каналами електрозв'язку, в тому числі, факсограмою або в електронній формі без електронного цифрового підпису – лише в сканованій формі”, - повідомила Міністр.

Міністерством спільно з Громадською організацією «Фонд «Відкрита політика» та Українським центром оцінювання якості освіти також підготовлено Дорожню карту для випускників із неконтрольованих територій (Сім кроків для отримання українського атестату та вступу у ВНЗ України).

У 2016 році  МОН удосконалено систему забезпечення рівного доступу до вищої освіти для осіб, які проживають на тимчасово окупованій території (Крим) або на території проведення АТО (Донецька, Луганська області).  А саме, вступ через освітні центри «Крим – Україна» та «Донбас-Україна” проводився й  за спрощеною процедурою без здачі ЗНО.

Абітурієнти мали скласти два іспити державної підсумкової атестації: українська мова та історія України та один вступний іспит (визначав  вищий навчальний заклад). Для вступу на спеціальності, для яких передбачено проведення творчого конкурсу, замість вступного іспиту проводиться відповідний творчий конкурс.

Замість атестату, їм видавалась довідка, за якою вони також могли вступати до ВНЗ.

Під час вступної кампанії працювало 12 освітніх центрів «Крим-Україна» на базі уповноважених вищих навчальних закладів та 28 освітніх центрів «Донбас-Україна» на базі ВНЗ, які знаходяться на підконтрольній Україні території Донецької та Луганської областей та на базі переміщених із зони АТО та з окупованої території ВНЗ.

Освітні центри закінчили свою роботу 20 вересня 2016 року.

Протягом вступної кампанії до освітніх центрів звернулося близько 3 тис. осіб («Донбас-Україна») та близько 350 осіб («Крим-Україна»).

Всього через освітні центри «Крим-Україна» вступило близько 153 осіб, через освітні центри «Донбас-Україна» близько 855 осіб.


Поділіться з друзями:   

Останні новини