Студент Оксфорду пояснив, у чому головна різниця між британською і українською освітою

В українській системі освіти погано, мабуть, майже все. Така система здатна зігнути навіть найбільших ентузіастів. Але це, як не парадоксально, не є найбільшою різницею. Визначальна різниця – у відношенні до навчання.


Про це у Facebook написав культуролог, україніст Радко Мокрик.

На його думку в українській системі освіти є чимало проблем, але головне, що відрізняє її від британської системи – підхід до навчання.

«В українській системі освіти погано, мабуть, майже все. Брутальне недофінансування і недостатня матеріальна база. Низька мобільність студентів. Неконкурентне середовище, в якому підкилимні домовленості часто важливіші за знання. Плагіат і корупція, яка може демотивувати навіть найстійкіших. Часта «забронзовілість» професури і, як наслідок, проблеми комунікації. Роздута і непотрібна бюрократія. Часто – орієнтація на кількість а не на якість. Така система здатна зігнути навіть найбільших ентузіастів. І ось я знаходжуся в одному з найкращих університетів взагалі і задаюся питанням: «В чому оця найбільша різниця?», – зазначив Радко Мокрик.

«Звичайно, матеріальна база університету, інформаційні та фінансові ресурси. Топові експерти в своїх галузях. Неймовірно доброзичливе ставлення, сприяння з усіх боків і на кожному кроці. В таких умовах справді гріх не працювати. Але це, як не парадоксально, не є для мене найбільшою різницею. Визначальна різниця – у відношенні. Відношенні студентів до навчання. Тут в цьому є багато від бізнесового підходу. Я плачу гроші (грубі гроші) і отримую послуги. Студент приходить на пари отримати те, що оплатив. І реально вчиться, ба більше – витискає з цього навчання максимум. Так, тут створені цілком тепличні умови для здобування освіти. Але це – лише обставини. Ключове це твоє власне ставлення. А тут люди будують кар’єру», – акцентував він.

Культуролог, однак, підкреслює, що якісну освіту можна отримати і в Україні – головне дійсно цього хотіти, бо ключове – як ти сам ставишся до цього процесу.

«Чи можна отримати якісну освіту в Україні? Не сумніваюся – можна. Якщо в тебе є відповідне налаштування. Я знаю дуже успішних людей з вітчизняною освітою. Мабуть, не я один.

Звичайно, це значно складніше ніж на Заході. Саме через вже перелічені умови. Але це – лише умови. Ключове це те як ти сам ставишся до цього процесу. Маса українських студентів апріорі приходить в універ з думкою, що «диплом нічого не дасть». І це – дуже зручна позиція. Навіщо вчитися, якщо диплом нічого не дасть. Елементарна підміна понять – диплом справді нічого не дасть, але це твій власний вибір, як наповнити цих декілька років навчання. Не для диплому, диплом другорядний – а для наповнення власної голови. Оця «позиція жертви» і пошук халяви – перетворює нашу освіту в симулякр. В Україні є добрі викладачі. В Україні є бібліотеки і архіви. Є онлайн ресурси і можливість міжнародної мобільності. От і вперед», – вважає Радко Мокрик.

«Так, система поки налаштована зовсім погано, вона демотивує і ускладнює весь процес. На Заході приємніше і по-своєму «простіше». Але це все – лише навколишні обставини.

Бо якщо ти шукаєш халяви і причин чому все погано – ти їх знайдеш у Львові, Празі чи Оксфорді. А якщо ти хочеш чогось досягнути – треба просто закочувати рукави і працювати», – переконаний він.


Поділіться з друзями:   

Останні новини