Вчені підтвердили темну енергію на 99,99%

Джанантоніо і Робертом Кріттенденом зроблено висновок, що ймовірність існування у Всесвіті темної енергії становить 99,996%. Їх висновки опубліковані в щомісячних нотатках Королівського астрономічного товариства.

Професор Боб Нікол, член команди Портсмута, повідомив: "Темна енергія є однією з найбільших наукових таємниць нашого часу. Не дивно, що багато дослідників взагалі ставлять під сумнів її існування. Але в результаті нашої нової роботи ми більш ніж коли-небудь впевнені, що ця екзотична складова Всесвіту реальна, навіть якщо ми не підозрюємо, з чого вона складається.

Спостерігаючи за яскравістю далеких наднових більше 10 років, астрономи зрозуміли, що розширення Всесвіту, найімовірніше, прискорюється. Це прискорення викликано силами відштовхування, що пов'язано з темною енергією. Тепер вчені вважають, що вона займає 73% від всього вмісту космосу. Дослідники, що зробили це відкриття, отримали в 2011 році Нобелівську премію з фізики, однак існування темної енергії залишилося предметом гарячих дискусій. Перше ясний доказ походить від комплексного ефекту Сакса - Вольфа, названого так на честь Райнера Сакса і Артура Вольфа.

Випромінювання залишкового тепла від Великого Вибуху, космічний мікрохвильовий фон, видно по всьому небесному простору. У 1967 році Сакс і Вольф припустили, що це випромінювання має стати кілька синє завдяки ефекту гравітаційного червоного зсуву, так як пройшло через гравітаційні поля шматків матерії. У 1996 році Роберт Кріттенден і Нейл Турок вивели цю думку на новий рівень, припустивши, що астрономи можуть побачити ці невеликі зміни в енергії фотонів, порівнюючи температуру випромінювання з картою галактик у Всесвіті.

У відсутність темної енергії далекий космічний мікрохвильовий фон і фон відносно близьких галактик нічим не відрізнялися б один від одного. Але існування темної енергії може призвести до дивного й несподіваного ефекту. Космічні фотони мікрохвильового фону будуть отримувати деяку енергію, так як вони подорожували крізь великі маси матерії.

У новому документі, складеному за підсумками дворічної роботи, команда детально розглянула всі доводи за і проти комплексного ефекту Сакса - Вольфа, а також поліпшені карти в порівнянні з оригінальною роботою. За підсумками аналізу вчені готові стверджувати, що є 99,996-відсотковий шанс того, що саме темна енергія відповідає за гарячі ділянки мікрохвильового фону на галактичних картах.

Томмазо Джанантоніо вважає, що робота може спричинити за собою перегляд загальної теорії відносності Ейнштейна або ж абсолютно нове розуміння того, як працює гравітація.