Магнієві сплави зробили на 200% міцніше

Дослідники з Державного університету Північної Кароліни розробили новий метод створення міцних легких магнієвих сплавів, які дуже важливі для автомобільної та аерокосмічної промисловості.


Інженери постійно шукають міцні і легкі матеріали для автомобілів і літаків. Такі сплави істотно підвищують паливну ефективність транспорту без зниження рівня безпеки. Головна мета полягає в створенні конструкційних матеріалів з високою питомою міцністю, яка визначається як міцність матеріалу, поділена на його щільність. Простіше кажучи, питома міцність говорить про те, яке навантаження може витримати матеріал певної ваги.

Нанорозмірні паралельні лінії перешкоджають поширенню дефектів у металі, що збільшує його міцність на 200%

Американські вчені зосередилися на магнієвих сплавах, які широко використовуються завдяки їх високій питомій міцності. Вченим вдалося радикально підняти міцність цих сплавів шляхом введення "особливих" нанорозмірних зон деформації. Це ряди паралельних ліній в кристалічній структурі сплаву, які ізолюють будь-які деформації в сплаві і запобігають його передчасному руйнуванню. Дана технологія збільшує загальну міцність матеріалу приблизно на 200%. Вченим вдалося впровадити наноструктури в сплав в процесі широко використовуваної технології гарячої прокатки. Це дає можливість впровадити нову технологію без переоснащення виробничих ліній.

Магнієві сплави не так міцні, як сталь, але зате вони набагато легше і мають велику питому міцність. Тобто для забезпечення необхідної міцності замість сталі можна використовувати в 2 рази більше магнієвого сплаву і все одно деталь буде наполовину легше сталевий.

 


Останні новини