Фізики здійснили квантову телепортацію на 25 кілометрів

Фізики телепортували квантовий стан фотона на відстань 25 кілометрів. Результати своїх досліджень автори опублікували в журналі Nature Photonics, а коротко з ними можна ознайомитися на сайті AlphaGalileo.

У своєму експерименті вчені рознесли два заплутаних фотона на відстань в 25 кілометрів по оптичному волокну. Одна з частинок (друга) виявилася при цьому в кристалі.

Далі фізики змінили квантовий стан першого фотона, подіявши на нього третім. В результаті стан другої частинки (яка перебувала в кристалі) змінилося.

Таким чином вчені спостерігали прояв квантової нелокальності: хоча фотони були рознесені на відстань 25 кілометрів, зміна стану одного з них позначилося на іншому.

Дослідники покращили своє попереднє досягнення десятирічної давності, коли на відстань шести кілометрів телепортували стан фотона.

Телепортація по оптоволокну здійснюється важче, ніж по повітрю. Це пов'язано зі взаємодією фотонів зі склом, в ході якого вони втрачають значну частину первісної інформації.

В ході роботи вчені відзначили високу точність своїх вимірів. За їх словами, це може привести до прогресу в використанні заплутаних фотонів у квантовій криптографії.