Українські педагоги впроваджують хмарні технології у навчання

Мультимедійні комп’ютерні ігри, хмарні сервіси, віртуальні тури та ділові ігри –  такі новаторські підходи демонструють українські педагоги.


Все більше освітніх закладів України впроваджують інноваційні технології, щоб зробити викладацьку діяльність більш ефективною, відкрити нові можливості для навчання і обміну знаннями, систематизувати та забезпечити доступність інформації, налагодити дистанційне навчання. На VI Всеукраїнському форумі Microsoft «Вчитель-новатор», який відбувся за підтримки Міністерства освіти і науки України, відзначили найпрогресивніших викладачів країни в рамках програми «Партнерство в навчанні».

Наталія Морзе, проректор Київського університету імені Бориса Грінченка, розповіла про основні тренди в освіті: використання ігрових форматів (геймифікація), навчання онлайн, змішане навчання і «перевернутий клас», коли учні частину матеріалу засвоюють самостійно, а частину – у класі. «Всі ці нові можливості для навчання стали можливими завдяки технологіям, – підкреслила Наталія. Ще один із ключових трендів – персоніфікація, тобто індивідуальний підхід до кожного учня. Щоб зробити навчання цікавим, потрібно вивчити кожну дитину та визначити її стиль пізнання. Наприклад, для навчання візуалів краще використовувати слайди Power Point або OneNote, аудіалам більше підійдуть онлайн-курси. Загалом сьогодні важливо розвивати в першу чергу так звані «м’які навички», або soft skills – творчий підхід, вміння спілкуватись і вчитися самостійно все життя».

На форумі також було оголошено відразу трьох переможців всесвітнього міжнародного конкурсу Microsoft «Вчитель-експерт». Це українські викладачі, які застосовують прогресивну педагогіку і активно використовують новітні технології в роботі.

  • Валерія Ареф’єва, завідувач кафедри іноземних мов у Новопечерській школі, м. Київ.
  • Маргарита Калюжна, вчитель англійської мови в НВК «Кіровоградський колегіум».
  • Ірина Малоіван, завідувач кафедри інформатики в Ліцеї інформаційних технологій, м. Дніпропетровськ.

Переможці зможуть поїхати до США на Всесвітній освітній форум Microsoft для обміну досвідом з провідними фахівцями зі всього світу.

«Сучасне молоде покоління вже активно використовує мобільні пристрої та інтернет, і перед вчителями стоїть важливе завдання впровадити знайомі учням технології в освітній процес. Це дозволяє не лише зробити навчання цікавим, а й відкриває безліч нових можливостей: і дистанційна освіта, і інтерактивні курси, й ігрові формати засвоєння знань. Конкурс «Вчитель-експерт» ми проводимо третій рік поспіль, і щоразу отримуємо все якісніші та цікавіші роботи, які демонструють користь мобільних і хмарних технологій у навчанні. Українські педагоги традиційно отримують призові місця у міжнародному рейтингу інноваційних вчителів, і цього року ми так само сподіваємось на успіх», – сказав Роман Рудюк, керівник освітньої програми «Партнерство в навчанні» компанії «Майкрософт Україна».

Крім того, оголошені переможці ХІ Всеукраїнського конкурсу Microsoft «Вчитель-новатор». Ними стали вчителі, які продемонстрували свій талант та інноваційний нестандартний підхід до викладання. Із понад 4 тисяч конкурсних робіт були обрані проекти наступних вчителів:

  • Тетяна Жорницька, директор Летичівської гімназії №2, створила та успішно впровадила єдиний інформаційний навчальний простір гімназії з використанням хмарного сервісу Microsoft Office 365.
  • Олена Мосіна, керівник гуртка у Миколаївському Будинку творчості дітей та юнацтва, повноцінно залучила дітей у розробку та створення мультимедійної комп’ютерної гри на основі програми Microsoft PowerPoint.
  • Вікторія Колбасова, вчитель інформатики та комп'ютерної графіки Дніпропетровського ліцею інформаційних технологій, за допомогою Microsoft Office 365 і хмарного сховища OneDrive організувала конкурс з комп’ютерної графіки «Україна – мій рідний край», де всі бажаючі могли отримати спільний доступ до конкурсних робіт і проголосувати за улюблені проекти в режимі онлайн. Обговорення робіт було організовано на сайті «Комп’ютерна графіка», що створений на платформі SharePoint.
  • Алла Хлівецька, вчитель англійської мови СЗШ №1 Дніпропетровської міської ради, перемогла з проектною роботою з англійської мови для учнів 4-их і 5-их класів на тему «Медицина. Моє здоров'я». Метою даного проекту було створення ситуативного кола спілкування, обміну знаннями та пошуку нової інформації англійською мовою.
  • Римма Коршун, вчитель біології Комишанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №26 Херсонської міської ради, впровадила екологічний проект «Красиве та корисне», який дозволяє практично застосовувати знання про вирощування та догляд дерев і залучає учнів до практичної діяльності з розв'язання проблем навколишнього середовища.
  • Людмила Бобряк, вчитель хімії Одеського навчально-виховного  комплексу «Гімназія №7», організувала хмарне освітнє середовище для навчання і комунікації на базі сервісів і продуктів Microsoft.
  • Світлана Вірченко, викладач Богуславського гуманітарного коледжу, перемогла із проектом із використання Microsoft Word для ділових ігор при вивченні інформатики.
  • Олена Липенко, вчитель інформатики Стасівської гімназії смт Диканька, разом з учнями, створили віртуальний тур музейними кімнатами Стасівської гімназії.
  • Ірина Аман, вчитель інформатики та математики Знам'янської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату, створила проект «Ми за чисте довкілля: друге життя речей», який закликає до дбайливого ставлення до навколишнього середовища, раціонального використання природних ресурсів.
  • Марина Пристінська, заступниця директора Новопечерської школи м. Києва, впровадила дослідницький практикум для учнів 1-го класу. Діти разом з батьками виконують практичну роботу, шукають інформацію в інтернеті, аналізують результати та роблять висновки, використовуючи можливості ІКТ.

Всі роботи конкурсантів можна знайти на сайті проекту «Партнерство в навчанні».

Нагадаємо, що у минулому році до списку найбільш інноваційних увійшли дві українські школи – Новопечерська школа м. Києва та Ліцей інформаційних технологій при Дніпропетровському національному університеті – та 9 вчителів і педагогів.


Останні новини