Приховані можливості збільшення навчальних площ без капітального будівництва

У сучасних умовах, часто стають невідмінні питання щодо додаткових навчальних площ.


Причому мова йде про невеликі площі, які необхідні для організації роботи незначних за кількістю особового складу підрозділів, або створення високотехнологічних лабораторій (спеціалізованих кабінетів) . Хоча в останьому випадку частіше приходиться оріентуватися на вже створені комплекси, де відведені площі від 100 до 200 м? ,наприклад, комп'ютерний тренажер з аудиторією розбору заняття.

Скрутно доводиться організовувати у відповідності з вимогами робочі місця штатних викладачів в окремих викладацьких.  Завдання нелегке і, навіть за наявності грошей, вельми складне в організаційному сенсі .

Хочемо поділитися своїм позитивним досвідом.

У коледжі за останні 10 років додалося близько 1000 м? аудіторно - кабінетних площ. Це великі лабораторні комплекси - електромеханічні лабораторії (розкопаний та очищений від сміття підвал- 400 м?), і невеликі кабінети, розширити які немає технічної можливості (засклені балкони по 16-20 м?). Особливим успіхом ми вважаємо мансардний поверх створений після капітального ремонту даху в одному з учбових корпусів (комплекс залів на 420 м?).

До речі, як не дивно, така політика щодо розширення навчальних площ дозволила нам поліпшити побутові умови:

  • практично всі викладачі забезпечені робочими місцями у вчительських;
  • в новій якості відновлені всі занедбані туалети.

Цікаво поглянути на витрати пов'язані з ремонтом зазначених приміщень та їх перебудову. Приведена вартість 1 м? отриманої корисної площі:

1) балкони (більша частина робіт власними силами) - до 800 грн., з урахуванням скління (див. фото 1 - викладацька; фото 2 - відділення бібліотеки на 1-му курсі);

Фото 1.

Фото 2.

2) підвал - 2500 грн., з урахуванням облицювання кахлем, підшивки стель, відтворення інженерних мереж під лабораторні завдання (див. фото 3 – лабораторія; фото 4 - аудиторія) ;

Фото 3.

Фото 4.

3) мансардний поверх - до 3000-3500 грн., з урахуванням ремонту даху (див. фото 5- заміна деревяних конструкцій даху на металеві з збільшенням висоти; фото 6- результат ремонту даху; фото 7 - план майбутнього комплексу залів на 6-му поверху).

Фото 5.

Фото 6.

Фото 7.

Таким чином ми вийшли з положення з організацією серверної, кабінету Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО), спеціалізованих робочих місць викладачів зі спеціальних дисциплін .

Плануємо освоїти ще до 1000 м?  додаткових навчальних площ аналогічними методами в 2014 - 2016 роках.

 

Опарін Анатолій Володимирович
начальник МКТФ ОНМА, кандидат технічних наук, професор;

Волков Володимир Миколайович
заст. начальника МКТФ ОНМА з АГР


Поділіться з друзями:   

Останні новини