Положення про дистанційне навчання - Розділ 3
Сторінка 4 з 10
3. Управління системою дистанційного навчання
3.1. Управління СДН здійснюється:
- Координаційною радою;
- Міністерством освіти і науки;
- керівниками навчальних закладів, що створили у своїх навчальних закладах центри СДН певного рівня.
В управлінні СДН можуть брати участь інші центральні органи виконавчої влади, які мають у своєму підпорядкуванні навчальні заклади з дистанційною формою навчання, в першу чергу, через їхню участь у роботі Координаційної ради.
3.2. Координаційна рада забезпечує координацію дій Міністерства освіти і науки та інших центральних органів виконавчої влади, які мають у своєму підпорядкуванні навчальні заклади, щодо:
- формування нормативно-правової бази СДН, включаючи розроблення нормативних документів, які враховують специфіку підготовки фахівців для різних галузей;
- формування стратегічних напрямів розвитку дистанційного навчання з урахуванням тенденцій науково-технічного прогресу та світових досягнень у цій сфері;
- розроблення критеріїв та вимог до навчальних закладів щодо надання їм статусу центрів СДН певного рівня;
- розроблення механізмів взаємодії центрів СДН щодо спільного використання ними інформаційно-комунікаційних мереж та організації дистанційного навчання за дистанційними курсами, у тому числі й за такими, що розроблені різними навчальними закладами;
- розроблення науково-методичного забезпечення СДН та стандартів на технології дистанційного навчання;
- проведення науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів, що стосуються проблем дистанційного навчання;
- створення і функціонування постійно діючої системи перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з технологій дистанційного навчання, а також сертифікації експертів СДН;
- роботи створених комісій;
- популяризації дистанційного навчання в Україні.
3.3. Міністерство освіти і науки України:
- здійснює загальний контроль якості дистанційного навчання;
- здійснює аналітично-прогнозну діяльність у сфері дистанційного навчання;
- бере участь у формуванні державної політики у сфері дистанційного навчання;
- формує нормативно-правову базу СДН;
- розробляє програми розвитку дистанційного навчання;
- сприяє інтеграції національної системи дистанційного навчання у світову освітню систему;
- разом з іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування забезпечує реалізацію державної політики щодо розвитку СДН і здійснює контроль за її втіленням, дотриманням нормативно-правових актів щодо дистанційної форми навчання у всіх навчальних закладах незалежно від їхньої форми власності та підпорядкування.
3.4. Керівники навчальних закладів:
- приймають рішення щодо входження навчального закладу до складу СДН та забезпечують проведення необхідних заходів, які дають право навчальному закладу вести дистанційне навчання за обраними напрямами (спеціальностями);
- забезпечують підготовку персоналу для впровадження дистанційної форми навчання;
- забезпечують подання на атестацію розроблюваних навчальним закладом дистанційних курсів;
- забезпечують науково-методичну, системотехнічну та матеріально-технічну підтримку дистанційного навчання;
- здійснюють контроль за якістю дистанційного навчання.