У Львівській політехніці обговорили проблематику впровадження Європейської кредитно-трансферної накопичувальної системи

Днями Національний університет «Львівська політехніка» спільно з Національною академією педагогічних наук України та Національним Еразмус+ офісом в Україні провели семінар з питань запровадження Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС) у контексті нового Закону України  «Про вищу освіту».


Як повідомляє прес-служба ЛП, з доповідями на семінарі виступили директор Національного Еразмус + офісу в Україні Жанна Таланова, перший віце-президент Національної академії педагогічних наук України Володимир Луговий і проректор Львівської політехніки, національний експерт з реформування вищої освіти професор Юрій Рашкевич.

Проблематику і необхідність запровадження Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи ми попросили  розтлумачити професора Юрія Рашкевича: «Ця  система офіційно запроваджена наказом Міністерства освіти і науки України ще п'ять років тому. Але практика засвідчує, що досі немає належного розуміння і знань щодо запровадження цього інструменту – важливої складової Болонського процесу. ЄКТС необхідна для зрозумілості навчальних програм, а також  дипломів, які видаються на підставі цих навчальних програм тощо. Дана система функціонує вже впродовж 30 років і є інструментом для забезпечення студентської академічної мобільності, яка розпочалася з програми «Еразмус». Завдяки їй сотні тисяч студентів їздять на навчання до різних вищих навчальних закладів Європи».

Учасники семінару розглядали теоретичні і практичні питання, скажімо, що таке компетентісний підхід, результати навчання, яке їх місце у нових програмах, що таке Рамки кваліфікацій, Міжнародні стандарти класифікацій освіти. Були і практичні рекомендації, зокрема з моєї монографії «Болонський процес та нова парадигма вищої освіти».

Юрій Рашкевич також зазначив, що, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України, у кожному університеті, на кожному факультеті мають бути координатори ЄКТС. Він також наголосив, що відтепер кожен викладач, який проектує свою дисципліну, тобто пише робочу навчальну програму, повинен писати її так, щоб формулювання відповідали прийнятій концепції студентського центрованого навчання чи компетентісного підходу. А там є свої певні правила, своя структура, свій словник термінів, є поради щодо рівня опису результатів навчання тощо.


Поділіться з друзями:   

Останні новини


Найкращі ЗВО