На АТ ХТЗ запустили перший трактор з безступінчатою трансмісією, розробленою вченими НТУ «ХПІ» та спеціалістами заводу

2 лютого 2015 на базі АТ «Харківський тракторний завод» ім. С. Орджонікідзе урочисто запустили перший колісний трактор з встановленою інноваційною двопотоковою безступінчатою гідрооб'ємно-механічною трансмісією, яку розробили вчені Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» спільно з фахівцями заводу.


Протягом декількох місяців розробка вчених впроваджувалася і проходила випробування в стендових умовах, і тепер перший трактор продемонстрував свої нові можливості, придбані, завдяки новій встановленій трансмісії.

На церемонії запуску були присутні: Генеральний директор АТ «ХТЗ» В.В. Губін, технічний директор АТ «ХТЗ» В.І. Аносов, в.о. ректора НТУ «ХПІ» д.т.н., професор А.П.Марченко, проректор НТУ «ХПІ», д.т.н., професор Л.Л.Товажнянскій, проректор НТУ «ХПІ», д.т.н. ., професор Є.І. Сокол, завідувач кафедри автомобіле-і тракторобудування НТУ «ХПІ», заст. технічного директора АТ «ХТЗ» д.т.н., професор В.Б.Самородов, декан факультету транспортного машинобудування В.В.Єпіфанов та ін.

Нова трансмісія збільшує продуктивність тракторів, економить паливо і одночасно з цим суттєво зменшує психофізичні навантаження на тракториста. Створена двопотокова безступінчата гідрооб'ємно-механічна трансмісія для лінійки колісних тракторів АТ «ХТЗ» - перша оригінальна на пострадянському просторі трансмісія, яка вже захищена патентами. При цьому вона значно дешевше закордонних аналогів і дозволяє тракторам виробництва ХТЗ залишатися в бюджетному сегменті ринку, що підвищує їх конкурентоспроможність.

«Близько двох років тому НТУ «ХПІ» та ХТЗ підписали новий договір про стратегічне партнерство, і вже сьогодні він дав реальні плоди. Разом ми створили продукт, який здатний гідно конкурувати на світовому ринку, забезпечуючи високу продуктивність, якість і при цьому залишатися в колишньому ціновому сегменті бюджетної техніки. Трактор з новою розробкою буде представлений на виставці в Ганновері (Німеччина) і сподіваюся, зацікавить ще більше потенційних покупців», - Владислав Губін.

Нова безступінчата трансмісія дає ряд переваг: забезпечує плавне безступінчате регулювання швидкості і сили тяги трактора; підвищує продуктивність праці; полегшує працю тракториста і покращує ергономіку трактора в цілому; сприяє підвищенню надійності роботи двигуна і гальмівної системи трактора; знижує витрату палива, а також має ціну, меншу в кілька разів, ніж у провідних світових виробників. Ще однією перевагою нової трансмісії є те, що вона орієнтована не тільки на установку в нові трактори серії ХТЗ-170/240, але може використовуватися на вторинному ринку для тракторів серій ХТЗ-150К, 170 і 172.

Андрій Марченко подякував керівництву заводу насамперед за те, що вони повірили в науковий потенціал вчених НТУ «ХПІ» та дали їм можливість втілити їх задум на базі ХТЗ. Він також висловив сподівання, що і надалі будуть реалізовуватися інноваційні наукомісткі проекти, реалізація яких просто неможлива без тісної співпраці університету та промислового підприємства.

Леонід Товажнянський відзначив: «Спочатку була ідея, яка об'єднала творчі колективи вчених НТУ «ХПІ» та ХТЗ. Ця ідея належить В.Б.Самородову, і він протягом багатьох років прагнув об'єднати зусилля вчених кафедри та заводу і реалізувати дійсно фундаментальний і глобальний проект. Нею загорілися всі - від провідних вчених та інженерів до молодих співробітників. Спільними зусиллями вони створили новий образ трактора ХТЗ, який став свого роду символом успішної співпраці підприємства та університету. Така схема співпраці була популярною і раніше, коли існувало багато НДІ, а зараз ми повертаємося до того ж: під одним дахом розробка проходить три етапи: ідея - рішення - втілення».

У свою чергу Євген Сокол зазначив: «Для нас дуже важливо, що завод залучає до діяльності студентів та молодих вчених. Таким чином, фахівці можуть відчути реалії та умови роботи ще зі студентських років, так вони формують чітке уявлення, що їх чекає після захисту дипломів. З іншого боку, підприємство отримує молодих фахівців вже з досвідом роботи, тому їх адаптація на робочому місці відбувається швидше. Також щорічно близько 200 студентів проходять переддипломну практику на ХТЗ, отримують практичний досвід, а за останні 3 роки більше 30 випускників ХПІ були прийняті на роботу на завод. Співпраця вузів з роботодавцями визначає гарантію якості освіти. Це змушує викладачів і наукових співробітників кафедр працювати на світовому рівні і визначає зміст курсів, що читаються, а також підвищує мотивацію студентів».

Нова трансмісія захищена трьома патентами України, особливості її роботи опубліковані в ряді статей в авторитетних наукових виданнях. На даному етапі дослідні зразки трансмісії вже виготовлені, проведені заводські стендові і ходові натурні випробування в складі трактора, які підтвердили ефективність створеної безступінчатої трансмісії. В даний час нова безступінчата трансмісія ГОМТ -1С встановлена на трактор ХТЗ-210, на якому відпрацьовуватимуться її мікропроцесорна система управління і робота в складі трактора при виконанні сільськогосподарських технологій.

Розроблена трансмісія викликала великий інтерес серед фермерів і фахівців в області сільгоспмашинобудування на міжнародній виставці «Агросалон-2014» і на міжнародному форумі з відродження фермерських господарств в Україні «Агропорт-2014».

За словами В.Б.Самородова, новий трактор ХТЗ-240К з безступінчастою трансмісією ГОМТ-1С повинен бути представлений на провідних всесвітніх виставках сільгосптехніки, а протягом 2015 року повинен бути запланований випуск дослідної партії таких тракторів. Також необхідна якнайшвидша реалізація проекту з адаптації нової трансмісії ГОМТ-1С на тракторах серій ХТЗ-150К, 170 і 172 для освоєння вторинного ринку. Він також підкреслив, що можливість встановлювати нову трансмісію на вже існуючі трактори (замість старої, ступінчастої) значно збільшить ринок її збуту.


Поділіться з друзями:   

Останні новини


Найкращі ЗВО