Опубліковано оновлений вебометричний рейтинг університетів світу Webometrics

У липні опубліковано нову  версію Вебометричного рейтингу університетів світу - Webometrics.


До трійки лідерів серед українських вишів увійшли КНУ ім. Тараса Шевченка, НТУУ «КПІ» та СумДУ.

Рейтинг складають з 2004 року і публікують двічі на рік (у червні-липні та січні). Його складає Лабораторія кіберметрики («Cybermetrics Lab») Національної дослідницької ради Іспанії («Spanish National Research Council», CSIC), яка діє при Міністерстві науки та інновацій Іспанії. Рейтинг починався з аналізу 6 000 університетів у 2004 році, на сьогодні аналізують понад 20 000 вищих навчальних закладів і визначають їхнє місце відповідно до ступеня представлення своєї діяльності в Інтернет-просторі, застосовуючи свою власну методологію оцінки. Можна критикувати цю методологію, але всі провідні ВНЗ світу знаходяться попереду. Лабораторія вдосконалює методологію і особливо це стосується змін, які зроблено у 2012 році.

ТОП-10 українських вишів у рейтингу Webometrics

Позиція

Місце у
загальному рейтингу

Університет

Присутність

Вплив

Відкритість

Висока якість

1

1200

Київський національний університет імені Тараса Шевченка

494

1661

1515

1500

2

1547

Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

547

1338

1528

2824

3

1923

Сумський державний університет

606

2338

1616

3056

4

2330

Національний університет "Львівська політехніка"

474

4252

2308

3086

5

2368

Національний авіаційний університет

242

1607

2916

4361

6

2641

Національний Університет біоресурсів і природокористування України

2379

2530

2839

4060

7

2704

Харківський національний університет В. Н. Каразіна

849

3434

4121

2400

8

2800

Тернопільський національний економічний університет

3433

1666

2275

4952

9

2869

Національний технічний університет Харківский політехнічний інститут

851

2631

4121

3086

10

2976

Чернівецький національний університет Ю. Федьковича

1179

9494

2631

2862

 

З липня 2012 року використовуються наступні параметри у методології:

Параметр Опис Частка
1 PRESENCE (Присутність) Кількість присутніх на сайті університету сторінок усіх форматів, проіндексованих пошуковою системою Google 20 %
2 IMPACT (Вплив) Комбінація кількості зовнішніх гіперпосилань на домен університету (external inlinks) та кількості доменів, з яких ці посилання надходять (referring domains). Для збільшення валідності даних використовується два провайдера: Majestic SEO[2] та ahrefs[3]. Тому результуючі значення external inlinks та referring domains обирається як максимальні з цих двох джерел. На думку авторів, кількість таких лінків свідчить про видимість університету і важливість опублікованих матеріалів (велика частина таких лінків служить подібно до цитування в бібліографії) 50%
3 OPENNESS (Відкритість) Кількість присутніх на сайті університету файлів у форматах Adobe Acrobat (.pdf), Microsoft Word (.doc, .docx) та Microsoft PowerPoint (.ppt), проіндексованих академічною пошуковою системою Google Scholar 15%
4 EXCELLENCE (Висока якість) Наукові статті, що опубліковані авторами університету в журналах, проіндексованих бібліометричною базою SCOPUS, та входять до складу 10% статей, найбільш цитованих у своїх наукових галузях за версією Scimago Group[4] 15%

Поділіться з друзями:   

Останні новини