Розміщення стратегій розвитку на сайтах вітчизняних вишів часто має формальний характер, - експерт

У змінах до Закону України "Про Вищу освіту", які опрацьовуються зараз в Комітеті з питань науки й освіти Верховної Ради України є кілька пунктів, які актуалізують питання стратегій університетів.


Про це на своїй сторінці у соцмережі Facebook пише Єгор Стадний, експерт аналітичного центру CEDOS.

"Два роки тому ми виявили, що 70% вишів не публікують своїх стратегій (чи мають вони їх взагалі?). Ті стратегії, які вдалось знайти, часто мають загальний характер. Думаю, що не буде перебільшенням сказати, що на сьогодні стратегії наших університетів не є тим документом, який скеровує роботу закладу", - наголосив він.

"Два роки тому ми мали дебати про фінансування вищої освіти, де учасником був Геріберт Вульц з Федерального міністерства Австрії, людина надзвичайно скромна, хоча з великим управлінським досвідом. За ті три дні, поки Геріберт був тут, ми багато спілкувались про австрійську систему. Зокрема і про те, яким потужним інструментом можуть бути стратегії. Річ у тім, що австрійські університети (всього 57 закладів вищої освіти) фінансуються на основі трирічних контрактів, укладених з міністерством. Кожен контракт укладається внаслідок публічних перемовин, в яких може бути кілька раундів, і у крайніх випадках можуть запрошуватись третейські судді. Університет веде перемовини на основі стратегії закладу, а міністерство веде перемовини на основі національних стратегій. Укладені трирічні контракти передбачають чітко закріплені цілі та ресурси для їх досягнення", - повідомляє Стадний.

"Чому австрійці перейшли до цієї системи - вони побачили, що формульне фінансування занадто неповоротке, щоб врахувати особливості цілей, які ставлять перед собою різні виші. Важливо розрізняти: не особливості закладів, а особливості цілей цих закладів. У нас найчастіше говорять саме про особливості закладів, причому характерно у матеріальному сенсі (у тих яхти, у тих ангари, у тих гектари і тд). Тож в Австрії говорять саме про розрізнення закладів за цілями - це диференціація закладів за їх призначенням та поглядом в майбутнє. Щоб не склалось враження, що це дозволяє усім байдикувати та говорити про світле майбутнє - ні, не досягнув цілей, не отримав фінансування, не отримав фінансування - скоротився або зник", - зазначив експерт.


Поділіться з друзями:   

Останні новини