Міносвіти обіцяє вдосконалити ЄДЕБО за результатами аудиту вступної кампанії 2017

Організація і проведення вступної кампанії 2017-го повністю відповідали вимогам законодавства, а всі зауваження і пропозиції до роботи ЄДЕБО оперативно вирішувалися.


Таким є висновок тимчасової комісії, що проводила аудит вступної кампанії 2017 року та її забезпечення Єдиною державною електронною базою з питань освіти, - передає прес-служба Міносвіти.

Як розповів голова комісії, заступник Міністра освіти і науки України Юрій Рашкевич, аудит тривав 7 тижнів, до складу комісії увійшли незалежні експерти, представники громадських організацій, аналітичних центрів, вишів, МОН, ЄДЕБО, УЦОЯО тощо. Вони аналізували вступну кампанію за трьома основними напрямами: нормативно-правове забезпечення, комунікаційний супровід та робота ЄДЕБО.

Зокрема, члени комісії вивчали розробку та затвердження Умов прийому, підготовку МОН і приймальних комісій до вступної кампанії, звернення на телефонні «гарячі лінії», електронні скриньки та поштові адреси, роботу інформаційної системи «Конкурс», вплив коефіцієнтів та додаткових балів на подолання прохідного бар’єру, роботу ЄДЕБО з точки зору вступників та вишів тощо.

Наприклад, за час вступної кампанії на гарячу лінію МОН надійшло 4120 дзвінків, на спеціальну поштову скриньку vstup_2017@mon.gov.ua – 4256 листів, а 182 особи особисто відвідали Приймальну громадян. Водночас до адміністратора ЄДЕБО – ДП «Інфоресурс» вступники надіслали 17 304 електронних листи та здійснили 10 376 телефонних дзвінків. Від ВНЗ Інфоресурс отримав 1754 звернення електронною поштою та 15 558 – телефоном.

«Багато суперечок викликав сільський коефіцієнт, який був запроваджений цього року вперше. Він поширювався на учнів сільських шкіл, що мають менше можливостей отримати якісну середню освіту порівняно з міськими школярами. Однак деякі вступники з міст вважали таке рішення несправедливим. Утім, як засвідчило дослідження, проведене для аудиту центром «CEDOS», лише 3% від вступників з сільської місцевості подолали поріг виключно завдяки сільському коефіцієнту. 23% таких абітурієнтів змогли б вступити на бюджет і без коефіцієнту. Ще 36% вступників з різних причин вибрала навчання за контрактом. Водночас, 38% вступників із сільської місцевості не змогли вступити на навчання до ВНЗ», – розповів Юрій Рашкевич.

Стосовно ж роботи ЄДЕБО, яка викликала більш за все скарг, комісія встановила: через стислі терміни розробки та розгортання програмного забезпечення бази під час його тестування не можливо було виявити ті недоліки, які з’явилися під час повномасштабної промислової експлуатації. Це призвело до певних технічних збоїв. Крім того, періодичне обмеження доступу користувачів до електронних сервісів ЄДЕБО виникало через реалізовані Інфоресурсом оперативні заходи, зокрема, в частині антивірусного захисту. Однак загалом у більшості випадків МОН та Інфоресурс забезпечили оперативне вирішення виникаючих проблем, що нівелювало негативний вплив зазначених факторів на підсумки кампанії.

Враховуючи досвід вступної кампанії 2017-го, на 2018 рік комісія розробила 15 рекомендацій для МОН. Більшість з них стосуються покращення комунікацій зі вступниками та приймальними комісіями. Так, йдеться про впорядкування та легкий пошук інформації для вступників на сайті МОН, створення у Facebook окремої тематичної групи, розробка блоків найбільш актуальних питань-відповідей для ключових аудиторій, покращення роботи гарячих ліній, навчання щодо роботи з ЄДЕБО для вишів, тренінги для приймальних комісій тощо.

Для вдосконалення програмного забезпечення ЄДЕБО найближчим часом буде створена робоча група, яка підготує зміни та доповнення до Техзавдання відповідно до змін в Умовах прийому на 2018 рік. Загалом робота системи має стати зручнішою для користувачів.


Поділіться з друзями:   

Останні новини